קידום אתרים מחיר: כמה באמת עולה קידום אתרים? המדריך המלא
18953
rtl,single,single-post,postid-18953,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge | shared by themes24x7.com,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

כמה יעלה קידום אורגני בגוגל לאתר העסק שלי? המדריך המלא

כמה יעלה קידום אורגני בגוגל לאתר העסק שלי? המדריך המלא

 

 

אחת מהשאלות הראשונות שבעלי עסקים רוצים לדעת כשהם מגיעים לחברת קידום אתרים בגוגל אורגני היא: כמה עולה קידום אתרים ?
למרות שזאת שאלה שהתשובה עליה מאוד קשה ומורכבת, ננסה כמיטב יכולתנו להסביר את הקווים המנחים לקביעת מחיר של קידום אתרים אורגני בגוגל לאתר שלך.

קידום אורגני שווה לכל שירות אחר בענף העסקי. יש לו המון אפשרויות וטווחי המחירים יכולים להיות מאוד מגוונים.

הכל בסופו של דבר תלוי בכמה פרמטרים:
– התחרותיות בתחום
– הפעולות שהמתחרים שלך עושים
– חוזק האתר שלך

איך תדע שהמחיר שאתה משלם  לא מעבר למה שצריך עבור קידום האתר שלך?

כדי שתדע טוב יותר האם המחיר שדורשים ממך הוא בטווח הנורמלי, ערכנו עבורך טבלה מסודרת שתוכל להשוות טוב יותר ולדעת למה לצפות בבואך לקדם אתר אורגני בגוגל.
בממוצע עלות קידום אורגני בתחום בתחרות סבירה ולא גבוהה הוא בממוצע בין 1400₪-2000₪
לעומת קידום ממומן בגוגל שידרוש לפחות 3000₪-3500₪ בחודש וקידום ממומן בפייסבוק שנע סביב 2500₪ לפחות.

 

קידום אתרים מחיר ועלות

קידום אתרים מחיר ועלות

 

3 גורמים המשפיעים על המחיר שתשלם בפועל:

 

1. חוזק המתחרים שלך לעומתך

נניח שאתה עוסק בניקוי ספות והביטוי המרכזי שתרצה להופיע בו ראשון הוא “ניקוי ספות”
אנו נבדוק תחילה עד כמה המתחרים שלך חזקים ביחס לאתר שלך.
חוזק המתחרים שלך נמדד בכמה פרמטרים שנרחיב עליהם:

א. דומיין אוטוריטי – Domain Authority:

הפרמטר הנע מ-0 עד-100 הוא שמעיד מאוד על היכולת של האתר להתאנדקס ראשון. ככל שהאתר שלך עם DA נמוך לעומת המתחרים, כך נצטרך לבצע יותר פעולות שיעזרו לאתר שלך לצבור אמינות מול מנועי החיפוש של גוגל.

ב. קישורים חיצוניים – Backlinks:

האם למתחרה יש יותר קישורים איכותיים מאשר האתר שלך וכמה?
ככל שהמתחרה יבצע עבודת קישורים יותר מאסיבית – כך נצטרך לעשות גם איתך במטרה להשוות ולעקוף אותו בפרמטר הנ”ל. ככל שרמת הקישורים שלהם גבוהה יותר ויוקרתית כך נצטרך לקנות עבורך קישורים איכותיים ויקרים יותר.

אם נשליך שוב את התחרות בתחום ניקוי ספות, והמתחרה מקבל קישורים ממגזינים כמו “בניין ודיור”
סביר שהעלויות לקידום האתר שלך ינסקו כיוון שנצטרך לבנות עבורך קישורים ממקורות יקרים.

ג. קושי מילת המפתח – Keyword Difficulty:

הפרמטר שראיתם בטבלה, אותו אנו נבדוק באמצעות כלי שמיועד לסוכנויות קידום אתרים הנקרא Ahrefs.
הוא נע בין 0 ל-100 כאשר 0 זוהי מילה קלה לדירוג בעמוד הראשון.
הנתון הזה הוא די אמין אבל עדיין יש עוד פרמטרים שיש ליחס להם חשיבות.

מדד זה משפיע רבות על הצעת המחיר ומן הסתם שפרויקט בתחום שהקושי למילת המפתח בו עומד על 2 (תחרות קלה) לעומת תחום שעומד על 30 (תחרות בינונית) – לא יתומחר אותו דבר, אלא זול יותר.

קושי בין 0 ל-15 יקח בממוצע כ- 5 חודשי קידום.
קושי בין 16-30 יקח בממוצע כ- 8-10 חודשי קידום.
קושי של 30+ יכול לקחת 12-24 חודשי קידום ואפילו יותר – כל מקרה לגופו.

תוכל לבדוק את קושי למילות המפתח שלך באמצעות בדיקה קצרה שאנו עורכים בחינם ללא התחייבות.

2. כמות מילות המפתח לקידום

 

האם תרצה לקדם 10 מילים או 20 מילים או אפילו 50 + ? הכל משפיע על המחיר.
כל מילה דורשת התייחסות ופעולות קידום ספציפיות. לכן תצטרך לבדוק טוב בכמה מילות מפתח תהיה מעוניין לקדם את האתר בהתאם לתקציב. בקשר למילות המפתח אנו תמיד ממליצים לקדם לא יותר מ-20 מילים בתור התחלה. כאשר הגעתם במילים החזקות לדירוגים גבוהים, אפשר להתפנות למילים נוספות.
בשלב הראשוני זה יהיה מהלך מיותר מראש.

3. פרופיל האתר שלך והאיכות שלו

 

א. היקף כתיבת התכנים

אם המתחרים שלך מעלים מאמרים לאתר שלהם (וגם אם לא) במסגרת הקידום תהא חייבת להיעשות פעולת כתיבת מאמרים והעלאתן לאתר שלך וזאת במטרה לגרום לאתר שלך להראות בעל נפח גדול יותר.

כך תגרום לגוגל להבין שהאתר שלך הוא לא רזה וריק מתוכן אלא מעניין ושווה שהיא “תסתכל עליו” ותאנדקס אותו. ככל שתצטרך יותר מאמרים ותוכן חדש, כך המחיר יושפע כתוצאה ישירה מהעבודה שיש לעשות עבור האתר.

אם הדרישה תהא מאמר אחד בחודש או 4 בחודש העלויות יהיו בהתאם, לכן חשוב לבחון את הפעילות הדרושה ולא לגרוע או להעמיס יתר על המידה ממה שבפועל תצטרך כדי להגיע לעמוד הראשון.

ב. איכות הבנייה של האתר

האם האתר שלכם מותאם במלואו לגוגל כדי שיקרא אותו באופן טוב ויבין בדיוק על מה מדבר האתר שלכם ובאיזה מילים צריך לאנדקס אותו?
האופטימיזציה כוללת פרמטרים רבים כמו גדלי כותרות ,שימוש בתגיות, קישורים פנימיים ועוד..
אתרים רבים נדרשים לעבודה חד פעמית לביצוע התאמות למנועי החיפוש כדי שעבודת הקידום לאחר מכן תניב תוצאות הרבה יותר מהירות.
זוהי פעולה חד פעמית ששווה מאוד את ההשקעה לעומת התוצאה שהיא תניב.

ג. נתוני האתר הנוכחיים

יש משמעות רבה לתהליך הקידום האורגני אם האתר שלכם נבנה לפני שנים רבות או שהוא ממש רק עכשיו נולד לאוויר העולם.
אתר חדש הוא אתר ללא דירוג בעיני גוגל והזמן שיקח לקדם אותו הוא משמעותית ארוך יותר וקשה יותר מאשר אתר שעבר תהליכי קידום בעבר.
עוד פרמטרים הם גיל הדומיין (כתובת האתר) – האם הכתובת אתר שלכם נקנתה מזמן או רק לפני חודש?
בעיני גוגל, ככל שאתם יותר וותיקים, יש לכם סיכוי גבוה יותר לדרג את האתר מהר יותר.

רוצה לדעת טוב יותר מה המחיר
להערכת מחיר מדוייקת יותר, תוכל לבצע בדיקה מהירה באמצעות המחשבון ונחזור ללא התחייבות עם מידע אודות המתחרים שלך והאתר שלך.

בסופו של יום, גם אם המתחרה שלך עושה פעולות קידום בהיקף גדול משמעותית ממה שהתקציב שלך יכול להשיג, עדיין יש דרכים חכמות להתחרות בו.
הכל נופל על ניסיון, זיהוי חולשות המתחרים ופרמטרים נוספים שגוגל נותנת להם חשיבות, אמנם קטנה יותר
אבל לא פעם הפרמטרים האלה עזרו לנו לקדם לקוחות בנישות מאוד קשות עם תקציב מוגבל למקומות הראשונים ולעקוף את הכרישים בתחום שלהם.

מה המחיר של קידום אורגני בהשוואה לשאר ערוצי הפרסום הדיגיטליים הפופולריים?

נפוצה היא ההשוואה בין קידום אורגני בגוגל לבין פלטפורמות נוספות לקידום האתר כמו קידום ממומן בגוגל Adwords או קידום ממומן בקמפיינים בפייסבוק. אנו נסקור כל אחת מהאפשרויות ואת עלותה.

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל באמצעות מערכת Adwords הוא כלי נהדר. אם ברשותך תקציב של מעל 3,000₪ לחודש זה אכן פתרון ששווה לשקול וזה עוד לפני העמלה לסוכנות הפרסום. (בנוסף נצטרך לבנות דף נחיתה איכותי בעלות ממוצעת של 1,000₪)

עם זאת כדאי לזכור כי זה פתרון לטווח הקצר כי ברגע שנפסיק לספק תקציב לקידום מסוג זה, אנו ניעלם מתוצאות החיפוש ולא יהיה לנו שום זכר.

אם נסתכל שנתית בעוד שקידום ממומן בגוגל יעלה 3000*12= 36000 ש”ח
לעומת קידום אורגני שינוע סביב 1700*12= 20400 ש”ח

לא רק שחסכתם מעל 10,000 ש”ח בשנה, אלא גם בניתם נכס שגם אם תפסיקו לקדם אותו עדיין ימשיך להניב תוצאות בתחזוק בעלות מינימלית.

עלויות הקליק יקרות ולא צפויות – קידום מסוג זה לא בונה עבור העסק נכס באינטרנט ואתם חשופים להקלקות ממתחרים שרוצים לבזבז את כספכם.

בטווח הרחוק זה אינו פתרון חד משמעי, כיוון שזה אמנם יכול להזניק את העסק אבל מהר מאוד תגלו שללא חישוב נכון של תקציב מול עלות המוצר, אתם תכנסו להפסד בקמפיין מסוג כזה.

למי זה מתאים?

עסקים שצריכים את הלקוח המיידי ועדיין לא ביססו את עצמם בזירה העסקית – זה פתרון טוב לעומת קידום אורגני שדורש המתנה עד שרואים תוצאות.

קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם

קידום ממומן בפייסבוק היא פלטפורמה נהדרת אך יש להיזהר.
בתור פלטפורמה ראשונית לפרסום היא לא מתאימה לכל עסק וצריך לבדוק האם זה הערוץ המשתלם מבין הערוצים הממומנים לתחום שלך.

פייסבוק היא פלטפורמה מורכבת המתעדכנת בחידושים תכופים. מי שיודע לעבוד איתה נהנה מהצלחות
לעומת זאת מי שחסר ניסיון יצטרך להתנסות על הכסף שלו עד שיבין את החוקים.

עלות תקציב פרסום חודשי בפייסבוק נע סביב מינימום של 2,000₪ פחות מזה בהחלט לא כדאי להכנס לעולם הפרסום וזה לפני העמלה לסוכנות הפרסום שלפחות תהיה 1500 ש”ח אם אתם רוצים חברה רצינית שתעבוד בשבילכם ולא רק תעלה פוסטים מיותרים.

החסרון בפייסבוק הוא שהוא דורש תחזוקה גבוהה של פוסטים שוטפים, עיצובים חדשים, וכתיבה מחודשת של מודעות כי לאנשים נמאס בפלטפורמה הזאת לאחר כמה פעמים וברגע שנמאס – אתה משלם יותר על הפרסום!

אנשים נוטים לחשוב כי האוהדים בדף הם תפוצה אורגנית אך יותר ויותר מפרסמים ובעלי דפים מעידים כי החשיפה האורגנית מגיעה רק ל-10% בממוצע מהאוהדים בדף. בגדול – פייסבוק רוצה את הכסף שלכם בכל פעם שתרצו להגיע לאוהדים בדף.

למי זה מתאים?

עסקים שהקהל שלהם באופן וודאי נמצא בפייסבוק, שהמוצרים שלהם ויזואליים בהחלט יהנו באופן גורף מהפרסום בפייסבוק והאינסטגרם.


רוצה לקבל הצעה מותאמת אישית ללא התחייבות?



האם יש לך אתר?

מה הדרגת חשיבות שאתה מייחס לקידום אתרים אורגני?

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.