איפה כדאי לי להשקיע את תקציב השיווק - Creauto
19217
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-19217,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge | shared by themes24x7.com,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive,elementor-default
 

איפה כדאי לי להשקיע את תקציב השיווק

איפה כדאי לי להשקיע את תקציב השיווק

אם יש לעסק שלכם אתר טוב, ידידותי, מזמין, ממותג, ומכירתי – זו נקודת פתיחה נהדרת, אבל אתם בוודאי יודעים שללא קידום ושיווק ברשת, במיוחד בתחומי עיסוק עשירים בתחרות – האתר שלכם לבדו, לא יגיע למספר רב של לקוחות פוטנציאליים. רשת האינטרנט מהווה ללא ספק פלטפורמה יעילה מאוד לשיווק העסק שלכם – אבל אין מנוס אלא להשקיע בשיווק.

מרגישים שאתם צריכים עזרה בהחלטות בנוגע לקידום האתר שלכם? לא בטוחים שאתם יודעים איך להשקיע את תקציב השיווק שלכם? המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם!

הכנו מדריך, שיאפשר לכם לבחור את אפיקי השיווק והתמהיל שלכם בין הערוצים הפופולאריים לקידום ברשת – הם ערוצי הקידום האורגני (בגוגל) וערוצי הקידום הממומן (בגוגל ובפייסבוק).

איך הופכים תקציב שיווק לא גבוה לערוץ הכנסה נוספת בגובה משמעותי בכל חודש? כל מה שאתם צריכים לדעת – במאמר שלפניכם.

מה במדריך?

במדריך הזה:

  • תלמדו מה החוזקות של פייסבוק ומה החוזקות של גוגל – ומתי כדאי לבחור בפלטפורמה אחת על פני השניה
  • תלמדו מה ההבדל בין קידום ממומן לאורגני, ומה הכי נכון לכם
  • תלמדו מה המשתנה שמשפיע על גובה תקציב הקידום שלכם – ומה הטריק לקיצוץ בתקציב בלי לקצץ ביעילותו
  • ולבסוף – תלמדו על הבחירה האחת שעומדת בבסיס ההצלחה של הקידום והשיווק שלכם אונליין

 

מדוע חשוב שתחשבו על קידום האתר שלכם?

בעולם, נערכים מעל 40,000 חיפושים בגוגל בכל שנייה. בארץ המספר קצת יותר צנוע – ועדיין, הסטטיסטיקות מספרות על חיפוש אונליין של מוצרים ושירותים מבוקשים כחלק בלתי נפרד מכל התקשרות עם נותן שירות או בעל מקצוע.

אתרי אינטרנט שמופיעים גבוה בביטויי חיפוש רלוונטיים נהנים משיעור גבוה של חשיפה, פניות, ולקוחות חדשים – וזה בדיוק מה שהאתר שלכם אמור לעשות עבורכם, כזרוע שיווקית יעילה וחכמה.

בארץ, מקובלים שני ערוצים לקידום ברשת – הראשון הוא גוגל (לקידום אורגני וממומן), והשני הוא פייסבוק (לקידום ממומן) – בואו נבין איך בוחרים בין ערוצי הקידום.

 

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

קידום אורגני הוא קידום בתוך תוצאות החיפוש של כל מנוע החיפוש (בארץ, זה ללא ספק גוגל). במילים פשוטות, כשלקוח פוטנציאלי מקליד ביטוי בשורת מנוע החיפוש, כמו למשל “בית קפה בשרון” או “שיפוצניק מומלץ”, או “איך מתקנים אופניים” – הוא מקבל שורה של תוצאות על פי האלגוריתם של ענקית החיפוש, עשר תוצאות בכל דף.

מי שמופיעים במעלה תוצאות החיפוש, בדרך כלל בעיקר בעמוד הראשון (או אפילו בחמש התוצאות הראשונות), נהנים מתנועה (Traffic) אל האתר במינונים גבוהים.

 

על מנת לקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש בביטויים רלוונטיים – מבוצע תהליך של קידום אורגני לאתר.

כפי שאפשר להבין, קידום אורגני הוא תהליך ארוך של השקעה ומיטוב של האתר. האתר הופך טוב, נעים, ויעיל יותר – כשמקדמים אותו אורגנית.

לעומת זאת, הקידום הממומן הוא קידום בשיטת PPC – Pay Per Click.
ניתן להוסיף מודעות גם במנוע החיפוש גוגל, גם ברשת החברתית פייסבוק, וגם באתרים ופלטפורמות תוכן נוספות – כדי להציג קישור לאתר שלכם, מודעה או הזמנה – לקבוצה מפולחת של אנשים – בתשלום לפי כמות החשיפה ואטרקטיביות ביטויי המפתח שבחרתם.

כאן, התוצאות הן מיידיות, התשלום הוא לפי כמות החשיפה, וניתן לבחור בקידום ממומן לתקופה קצרה.

 

הגיע הזמן לבחור פלטפורמה – גוגל או פייסבוק?

הבחירה בקידום בין גוגל לפייסבוק תלוייה בעיקר בסוג העסק שלכם.
בעוד גוגל נהנה מתדמית עסקית יותר – רשת הפייסבוק מספקת בדרך כלל תוצאות מופלאות לפרסומים בעלי הקשרים חברתיים.

ביחד עם זאת, כל מוצר ושירות יכול (ואולי אפילו צריך) להרוויח מנוכחות הן בתוצאות הקידום של גוגל והן כעמוד עסקי בפייסבוק.
בפייסבוק אין אפשרות ל”קידום אורגני”, אבל המקביל שלו הוא כמובן תחזוקה של דף עסקי חי, העלאה קבועה של סטטוסים ושמירה על קשר עם העוקבים בדף. הפרסום הממומן בפייסבוק נוטה בדרך כלל להציע מחירים זולים יותר לקליק – אבל הצלחת הפרסום שלכם עוברת דרך התאמת המודעה לקהל ופילוח קהל הצופים באופן איכותי.

בניגוד לגוגל, שם הקידום הממומן מבוצע מול ביטויי מפתח, פייסבוק מציע מגוון שיטות לפילוח קהל היעד שלכם, לפי ביטויי מפתח, גילאים, אזור מגורים (בעיקר לשירותים הניתנים באופן מקומי), שפה מדוברת, ואפילו הקשר ביניכם (אפשר לפרסם רק לחברים ו/או לחברים של חברים). בעוד גוגל מאפשר רק צפייה במודעה וכניסה לקישור – בפייסבוק הצופים במודעה שלכם יוכלו להיכנס לקישור, לסמן שאהבו, או אפילו לחלוק (Share) אותה עם חבריהם.

 

קידום אורגני או קידום ממומן – מה נכון יותר עבורכם?

כפי שכבר למדנו, הקידום האורגני הוא תהליכי, ומתאים בתקופות בהן יש לכם את הזמן להשקיע בתהליך איטי של מיטוב האתר. תוצאות הקידום האורגני הן בהחלט לא רק עליית האתר שלכם בביטויי החיפוש – אלא גם אתר אינטרנט עשיר וממוקד יותר, שקל להתמצא בו, ושמתוכנן באופן יעיל עבור לקוחות פוטנציאליים.

הקידום הממומן, לעומת זאת, מאפשר לכם כניסה למעלה תוצאות החיפוש באופן מיידי – בתקציבים שונים לגמרי. הקידום הממומן הוא נפלא לתקופות של מבצעים עונתיים, כשאתם חייבים להגדיל חשיפה באופן מהיר, וכדומה.

בעוד יש שמוותרים על קידום אורגני ונשענים על קידום ממומן באופן שוטף – נמליץ בדרך כלל לעסקים קטנים לבנות על קידום אורגני לאורך זמן, עם הקצאת תקציב לקידום ממומן בתקופות הביקוש הגבוה לשירותי העסק. הנה כמה מהמאפיינים הבולטים, היתרונות והחסרונות לכל צורת קידום:

 

היתרונות של קידום אורגני

  • קידום אורגני איכותי משפיע על המוניטין והמוטיבציה של לקוחות פוטנציאליים לפנות אליכם
    לא רק בעלי עסקים מכירים את האפשרויות של קידום ממומן – גם בתפישת הלקוח את האתר שלכם, אתרים שמופיעים במעלה תוצאות החיפוש זוכים ליותר הקלקות, דעה חיובית יותר ויותר נכונות לפנות אליהם, ביחס לאלה המופיעות בעמוד הראשון בקידום ממומן בגוגל. גוגל מסדר את תוצאות החיפוש על פי הרלוונטיות והערך לגולש – על כן, גולש שהגיע לאתר שלכם דרך תוצאות הקידום האורגני, יתפוש מראש את העסק שלכם כגדול, מושקע ואיכותי – ביחס לגולש שהגיע אל האתר (או לדף נחיתה) ממודעות ממומנות
  • קידום אורגני משפיע על אחוזי המרה (CTR)
    זה אולי מפתיע, אולם אתרי אינטרנט המופיעים בתוצאות הראשונות בביטויי חיפוש רלוונטיים נהנים מ – 50% יותר הקלקות ביחס לאתרי אינטרנט המופיעים במודעות הממומנות בגוגל בעמוד הראשון
  • קידום אורגני משפר את האתר והוא בעל השפעה לטווח ארוך
    בעוד קידום ממומן הוא “נקודתי”, קידום אורגני משפיע על איכות האתר, הרלוונטיות שלו, ידידותיות השימוש, והיקף המידע שבו בהקשר לביטויים המחופשים – מה שקשה להגיד על קידום ממומן

 

היתרונות של קידום ממומן

  • בקידום ממומן – רואים תוצאות מהרגע הראשון
    בניגוד לקידום אורגני, שם הקידום מבוצע בתהליך איטי – בקידום ממומן עם אישור הקמפיין, האתר מתחיל להופיע ואתם נהנים מקליקים ופניות באופן מיידי. זהו כלי נפלא לפרסום קצר טווח, עונתי או לתקופה מסוימת, כמו פרסום של צימרים ואתרי נופש בקיץ, מתנות לקראת החגים, מוצרי חזרה לבית הספר בחודשי החופש הגדול – וכדומה
  • קידום ממומן משפר את תוצאות הקידום האורגני
    חשוב להבין כי פופולאריות האתר ברשת וביקורים מגולשים רבים משפיעים בתהליך מתגלגל על מיקום האתר בתוצאות החיפוש, כך שקידום ממומן פועל בסינרגיה עם הקידום האורגני. בנוסף, כלי הקידום הממומן ותוצאות דפי הנחיתה, יסייעו לדייק ולשפר גם את מאמצי הקידום האורגני
  • הקידום הממומן לא מחייב אתכם להחזיק אתר “מושקע”
    בניגוד לקידום האורגני, שחשוף לאיכות האתר, לכמות העדכונים שלו (וגם להשפעות חיצוניות, כמו כמות ההשקעה באתרי מתחרים, או אפילו שינויים באלגוריתם של גוגל) – הקידום הממומן הוא בעל השפעה שקל לחזות. איכות האתר שלכם וההשקעה בו לא ישפיעו על הצלחת הקידום הממומן, ולמעשה, אתם יכולים לנהל קמפיין קידום ממומן יעיל – עם דף נחיתה שיווקי בלבד

 

קידום אורגני או קידום ממומן – וודאו שאתם בידיים טובות

על מנת לנצל את תקציב הקידום שלכם באופן היעיל והמתאים ביותר לעסק, אתם רוצים לדעת שמנהלי הקידום שלכם הם מקצוענים. עבודה עם מקדמים מקצועיים תאפשר:

  • איתור נכון של ביטויי מפתח לאסטרטגיית קידום נכונה בתקציבים יעילים
  • תמחור נכון של ביטויי המפתח ובניית קמפיינים במחירים נמוכים לקליק
  • מעקב אחר תוצאות הקידום ותיקון אסטרטגיות הקידום – לשיפור היעילות והפניות מהאתר

מחפש את הצוות המקצועי שיזניק את האתר במעלה תוצאות החיפוש, בקידום אורגני או ממומן ובהתאם לתקציב ולצרכים? פנה אלינו, ונשמח להציע חבילת קידום יעילה, מקצועית ומשתלמת!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.


מה חסר לאתר שלך כדי להיות ראשון בגוגל?
 תן למומחים שלנו לחקור את התחום שלך ולחזור אלייך עם דו"ח קידום אתרים מפורט

השאר פרטים ונחזור אלייך


 
close-link